time leadership
Marja den Braber
time leadership
12/16/2010
1 min

de volgende stappen in jouw gewenste uitkomsten voor 2011

12/16/2010
1 min

Het blog van vorige week ging over jouw levensdoelen. Hoe was het om deze oefening te doen? Jouw levensdoel over 30 jaar! Een gemakkelijke vraag die soms niet zo eenvoudig te beantwoorden is. Toch hopen we dat deze oefening jouw levensdoel nog meer heeft kunnen verbinden met jouw doelen voor 2011. Daar gaan we het in deze blog over hebben.

Uitgaande van de doelen die je beschreven hebt – en hopelijk ook voor je ziet – ben je weer in het hier en nu terug gekomen. Wat betekent het voor het hier en nu? Welke acties onderneem je dan die jou dichter bij jouw doelen brengen? Jouw doelen voor 2011.

Mooie onderwerpen en goede vragen. Een onderwerp waar Greenhart zich graag mee bezig houdt. En niet alleen in de vorm van trainingen en coaching, maar natuurlijk ook voor onze eigen bedrijfsvoering. Practice what you preach, nietwaar? Het plan voor 2011 is uitgewerkt met als belangrijkste jaaruitkomsten voor Greenhart:
– vijf jaarcontracten met klanten
– elke open training Personal Leadership en Change Leadership minimaal 10 deelnemers
– 3 nieuwe workshops gegeven gebaseerd op de enquêtes van het Leadershipseminar
– 1 online coachingsprogramma voor managers

De belangrijkste stappen die we in dit proces hebben gezet, zijn:
1. Terugkijken naar alles wat wij in het afgelopen jaar hebben bereikt! Heerlijk om hierbij stil te staan omdat je dan beseft hoeveel je gedaan hebt en wat je bereikt hebt. Je zet jezelf hiermee in een goede stemming.
2. Daarna bespreken wij wat onze ultieme uitkomsten voor de komende jaren (neem de tijdspanne van de vorige oefening van 3 tot 4 jaar)
3. Dan waarom we dit belangrijk vinden. Dat is je motivatie.
4. Vervolgens benoemen wij alle bronnen en hulpmiddelen die wij hiervoor in kunnen zetten: mensen die je kent, systemen, boeken, opleidingen
5. Als vijfde stap (pas) de drie belangrijkste aandachtsgebieden voor 2011 (dit zijn nog steeds geen acties!)
5. Wat zijn – gebaseerd op de voorgaande stappen – jouw jaaruitkomsten? Wat is je focus? Beschrijf dit concreet zoals wij dat in ons eigen voorbeeld hierboven hebben gedaan.
7. Op dit punt maken we een vertaling van onze jaaruitkomsten naar uitkomsten per kwartaal
8. Vanuit deze kwartalen kunnen wij aan de slag met planning van de acties: per maand, per week en de laatste slag: welke acties brengen ons vandaag dichter bij onze gewenste uitkomsten!

De stappen 1 tot en met 7 staan uitgewerkt op 1 A4 (voorzijde en achterzijde). Onze succespagina noemen we dit. Stap 8 is onderdeel van onze planning.
Deze succespagina brengt ons focus, focus, focus. Belangrijk als we ons eigen onderzoek bij managers in ogenschouw nemen. Het behouden van focus in de dagelijkse drukte is voor veel managers een grote frustratie.

Veel succes met jouw voorbereidingen voor een succesvol 2011. Wat succes voor jou dan ook is:-) Wellicht helpen de bovenstaande stappen jou ook.

Wij zijn altijd nieuwsgierig naar ervaringen op het gebied van stellen van doelen en het behalen van resultaten. Je kunt hieronder reageren!

Reacties
Categorieën